Konserten er gratis og starter kl 14. Velkommen!
Chen og Nørstebø har bakgrunn fra studier i henholdsvis tidlig- og samtidsmusikkmiljøet i New York og Baltimore, og improvisasjonsmusikk/jazzmiljø i Gøteborg og Oslo. Begge er profilerte soloutøvere og er i tillegg aktive i en rekke grupperinger. Chen spiller blant annet i duo med vokalpioner Phil Minton og jobber med røyk-, elektronikk- og lysprojeksjon med Doron Sadja. Nørstebø spiller i duo med lydkunstner Daniel Lercher, i Lana trio og i friimpro-storbandet Skadedyr.
Som duo har de to turnert kloden siden 2015, og høstet strålende anmeldelser for konserter i Europa, New Zealand, Argentina, Brasil, USA og Taiwan. De har presentert musikken sin i små vinkjellere, store fabrikklokaler, på jazzfestivaler og samtidsmusikkserier, foran den olympiske stadion i Kiev, på rockeklubber og i Buenos Aires’ tradisjonstunge Teatro Colón. Duoen har gjort prosjekter med butohdanserne Flavia Ghisalberti og Valentin Tszin, spilt kvintett med Phil Minton, Michael Vorfeld og Thomas Rohrer, og har startet en ny elektroakustisk kvartett med duoen Streifenjunko. På tampen av 2017 slapp Beam Splitter debutalbumet Rough tongue på Berlin-baserte Corvo records. Her er et lite utdrag fra anmeldelsene:
Audrey Chen and Henrik Munkeby Nørstebø’s album is quite something. Henrik Nørstebø’s meticulously realised trombone scapes combine elegantly with Audrey Chen’s extraordinary array of virtuosic formant manipulations. Always inventive, often deeply emotive, this is a beautiful duo.
– Chris Abrahams, for Subradar.no
Det er et oversiktlig lydrike de regjerer, nærmest gjennomskinnelig. Det fins ingenting å gjemme seg bak. (…) Kvaliteten sitter i detaljene, og de er mange. Jeg liker alvoret i Beam Splitters musikk.
– Arild R. Andersen, Jazz i Norge
Beam Splitter is highly improvised, extremely crafted and held in an iron will for experimentation.
– Jean Louis Fernandez, La Nacion, Buenos Aires, Argentina
Design: Innoventi | Utvikling:Frameworks